Informasjon om våre rutiner ifm. Covid-19

I Trysilhus har vi siden utbruddet av Covid-19 fulgt med på anbefalingene, retningslinjene og forskriftene fra myndighetene. På bakgrunn av dette har vi innført rutiner og gjennomført tiltak. Etter hvert som situasjonen og retningslinjene har endret seg, har vi også endret våre interne rutiner. Vi er opptatt av å hindre smittespredning samtidig som vi holder våre avtaler.

En del av håndverkerne som er ansatt hos vår entreprenør kommer fra Sverige. I Covid-19-forskriften § 6b har myndighetene definert at de som ankommer Norge fra Sverige hyppig, er fritatt fra karanteneplikten i arbeidstiden, så lenge de tar en Covid-19-test hver 7. dag. I fritiden er de i karantene. For å gjøre utbedring eller gjennomføre befaring i din leilighet kan det hende at vi vil bruke en medarbeider som kommer fra Sverige. I tillegg til å ha blitt testet hver 7. dag de siste ukene, følger våre medarbeidere rutiner når de utfører arbeid hjemme hos våre kunder, både for å ivareta våre kunders og sin egen trygghet. De vil blant annet ta kontakt med deg på forhånd og stille noen kontrollspørsmål:

  • Har noen i husstanden fått påvist Covid-19?
  • Er du/dere i hjemmekarantene pga. nærkontakt med person som er bekreftet syk med Covid-19?
  • Er du/dere i hjemmekarantene pga. utenlandsreise til et område som er merket rødt?
  • Har du/dere symptomer på smitte?

Dersom svaret er ja på ett av disse spørsmålene, må vi utsette avtalen. Vi følger også følgende rutiner:

  • Vi håndhilser ikke
  • Vi holder to meters avstand
  • Ingen som har forkjølelsessymptomer skal komme på jobb
  • Vi er nøye med håndhygiene samt hoste- og nysehygiene
  • Vi begrenser kontakt/berøring med overflater til kun det nødvendige for å utføre jobben
  • Vi tørker av alle flater vi har vært i kontakt med etter utført arbeid

Hvis du har meldt inn en reklamasjon og vi skal utføre arbeid hos deg, anbefaler vi at du ikke er tilstede i boligen mens vi utfører arbeid. Hvis du ønsker å være hjemme holder vi minst to meter avstand til enhver tid. Hvis du ikke ønsker at vi skal gjennomføre avtalen, kan du selvfølgelig velge å utsette denne. Ta kontakt med kundesenteret eller din kontaktperson.

Trysilhus kundesenter
Telefon: 32 21 55 10
E-post: kundesenter@trysilhus.no