Sertifisert som «Great Place to Work»

Trysilhus har startet å måle medarbeidertilfredshet gjennom «Great Place to Work», og allerede første året innfridde vi kravene til å bli sertifisert.
«Great Place to Work» er et standardisert og forskningsbasert rammeverk som ikke bare måler medarbeidertilfredshet, men som også måler hvordan et selskap lykkes med kultur, tillit og ledelse.
– Vi når ikke målene våre uten engasjerte og motiverte medarbeidere. Derfor er det viktig for oss å bygge et arbeidsmiljø der folk trives og opplever mening i jobben, sier HR-leder Mette Heimstad.
– Medarbeidertilfredshet er én av de viktigste KPI’ene i strategien vår. Derfor ønsket vi å bruke en standardisert målemodell som også gjør det mulig å måle oss mot andre virksomheter. At vi oppnådde et nivå som gjør oss sertifisert allerede første gang vi deltar, er veldig gledelig, fortsetter hun.
Viktig med innsikt i kultur
Heimstad forklarer også at «Great Place to Work» bidrar til økt innsikt i bedriftskulturen – en faktor som har stor betydning for både engasjement og prestasjoner.
– Hva slags kultur vi klarer å skape, påvirker hvordan medarbeidere samarbeider, samtidig som en god kultur skaper trygghet og tilhørighet. Dette vil igjen bygge tillit og lojalitet, og derfor er det en viktig faktor å måle, sier Heimstad.
Blant faktorene hvor Trysilhus scorer best er fortrolighet. Faktoren inneholder påstander som måler medarbeidernes trivsel med kollegaer, at de kan være seg selv og at de opplever omsorg fra medarbeidere.
Fakta om Great Place to Work:
- En internasjonal forsknings- og rådgivningsorganisasjon som måler og utvikler bedriftskultur
- Bruker en standardisert, forskningsbasert modell for å kartlegge tillit, stolthet og fellesskap i organisasjonen
- Til stede i over 60 land, og kjent for å utarbeide lister over «Beste arbeidsplasser» i samarbeid med blant annet Fortune
- Hjelper virksomheter med å bygge gode arbeidsplasser hvor medarbeidere trives, yter og blir værende
- Målingen gir dypere innsikt i arbeidsmiljø og kultur enn tradisjonelle tilfredshetsundersøkelser – og muliggjør sammenligning med andre virksomheter, både nasjonalt og globalt