Takk for tilliten!

Hvert år gjennomfører Prognosesenteret en undersøkelse som måler hvor fornøyde boligkjøperne er med sin nye bolig. 16. februar ble det klart at Trysilhus deler førsteplassen sammen med JM og Backe Prosjekt.

− Vi er utrolig stolte over å havne på toppen av denne listen. En stor takk til våre kunder som gir oss tilbakemeldinger og som viser oss tillit, sier Kjetil Jordanger, konsernleder i Trysilhusgruppen.

I Prognosesenterets årlige undersøkelse kåres det topp tre aktører samt topp tre enkeltprosjekter. I 2020 var det tre aktører som delte førsteplassen. Sammen med Trysilhus oppnådde JM og Backe Prosjekt en samlet kundetilfredshetsindeks (KTI) på 79.

Kundetilfredsheten totalt sett for bransjen havnet på 72.  

− Denne anerkjennelsen motiverer oss til å jobbe med å bli enda bedre på kundebehandling. Vi har tatt store steg innen KTI de siste par årene, og har jobbet systematisk med å forbedre våre rutiner slik at vi svarer til kundenes forventninger. Vi har fortsatt en del å gå på, men denne kåringen viser at vi er på riktig vei, sier Jordanger.

Vant også beste enkeltprosjekt

Trysilhus kom også helt til topps på listen over enkeltprosjekter med best kundetilfredshet. Det var prosjektet Evangtunet i Årnes som vant med en KTI på hele 90, noe som er et veldig høyt nivå. I tillegg hadde selskapet tre andre prosjekter inne på topp ti listen.

− Dette viser at vi har dedikerte medarbeidere som er opptatt å ta vare på kundene og at vi lærer av hverandre på tvers av våre team og geografiske områder, sier Jordanger.

Prognosesenterets måling av kundetilfredshet skjer i to ulike faser, den første skjer rett etter at kunden har overtatt boligen og den andre etter at kunden har bodd i boligen i ca. ett år. Jordanger forteller at de ble tatt litt på senga over å komme så høyt på listen allerede nå.

− Vi er opptatt av god kundetilfredshet i hele kundereisen og mener at vi ikke får dommen fra kundene før etter at ettårsbefaring er gjennomført. Vi jobber kontinuerlig mot vår visjon å skape boglede for våre kunder, og målet nå er å holde oss på pallen blant aktørene i bransjen, avslutter Jordanger.